Procură pentru administrarea contului, model și ghid de completare

O procura este un document juridic prin care o persoană (numită mandant) dă dreptul altei persoane (numită mandatar) să acționeze în numele său într-o anumită situație.

În cazul de față, procura este folosită pentru administrarea contului bancar, permițând mandatarului să efectueze diferite operațiuni bancare.

Pentru a completa această procura, urmează pașii de mai jos:

  1. În locul primelor „xxxx”, se vor introduce numele complet, data nașterii și anul nașterii mandatorului, respectiv țara de cetățenie și adresa de domiciliu.
  2. În continuare, se va completa seria și numărul actului de identitate, data eliberării acestuia și de către ce instituție a fost eliberat. De asemenea, se va completa codul personal.
  3. Apoi, se va completa numele complet, data nașterii și anul nașterii mandatarului, respectiv țara de cetățenie și adresa de domiciliu.
  4. La fel ca în cazul mandatorului, se va completa seria și numărul actului de identitate al mandatarului, data eliberării acestuia și de către ce instituție a fost eliberat. Se va completa de asemenea și codul personal.
  5. În secțiunea unde se descriu responsabilitățile mandatarului, se vor detalia acțiunile pe care acesta le poate efectua, și instituțiile cu care poate interacționa.
  6. Este esențial să se specifică faptul că mandatorul este conștient de acțiunile sale și de consecințele juridice ale acestora, și că a acordat mandatul în mod liber, fără a fi sub influența unor circumstanțe vătămătoare.
  7. În secțiunea unde se menționează notarul, se va introduce numele notarului care a redactat și autentificat procura.
  8. În cazul în care se dorește revocarea procurii, este necesar să se informeze atât mandatarul, cât și părțile terțe cu care mandatarul ar putea intra în contact.
  9. Este necesar să se dea consimțământul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, și să se specifice că se cunoaște scopul, destinația și volumul datelor personale prelucrate.
  10. Procura se va întocmi și autentifica în două exemplare identice, unul pentru a fi păstrat de către notar și celălalt pentru a fi înmânat mandatarului.
  11. La final, se va completa perioada de valabilitate a procurii.
  12. Mandatorul va semna documentul.

Nota: Textul procurii poate fi adaptat în funcție de situație.